Träning

Veckorna går fort nu.
Varit en vecka i skolan nu i fredags hade vi 300 lunch gäster
på gasklockorna de var kul att vara med, dom fick rökt lax och romsås.
Men nu är det parktik igen som gäller. Men snart så 9 December så är vi klara
och kan kalla oss Kockar, härligt!

Igår efter skolan åkte jag till stallet mockade alla boxar och tog in Frippe
gjorde iordning och packade allt sen lastade jag, helt själv, han har blivit
så duktig. Sen rullade vi till Kungsgården, där mamma väntade på oss.
Träningen var lite sen.
Men tillslut fick vi komma in.  Första övningen var ett litet hinder och 4
galopp bommar och sedan ett litet hinder igen. Första gången gick så där.
Andra gången gick bättre förutom att i kurvan efter hindret gjorde Frippe ett
glädje rus och bockade vilket jag inte var bredd på så jag flög i backen.
Vilade/andades några minuter sen på det igen.
Samma övning bara det att jag skulle bryta av till skritt/trav efter hindret för att
jag skulle ha kontroll även efter hindret, gjorde det 5-6 gånger och det känndes
bättre på slutet.
Frippe var verkligen pigg och glad och skötte sig galant.
Vi tränade för Cia, hon var riktigt bra tyckte jag.
Hon sa också att jag skulle ta glädjeruset possitivt eftersom han ändå är 18 år
och det gör jag självklart :) Önskade bara idag att han var 50cm lägre.
Har ont lite här och var idag :)

Idag har jag varit uppe på Hjärtkullen och stallbygget målat lite bräder och fixat lite hagar.
Nu har fönstrerna kommit i och de vart jätte bra. Det kommer lite bilder sen.
Gösta och Max har varit med hela dagen, så nu ligger Gösta helt utslagen i sängen :)



Frippen gillar det!



Mina fina Orkidéer!






Och en trött Gösta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0