Hästarna

Presentation utav hästarna tänkte jag göra!



Scarlets Vera - 09 e: Scarlet Knight u: Cha Faile ue: Dreamaster

Vera är våran egen uppfödning efter våran Majsan (Cha Faile) som tyvär skadade
sig som ung. Vera är inkörd och har tränats duktig dom senaste månaderna.
Men som alla unghästar behöver har hon nu fått en liten vila för att smälta in
allt.  Vera kommer troligtvis gå preimie som 3 åring.






Moas Vilda -10 e: Svall Ivar u: Moa Hits ue: Mosäter

Vilda är också våran uppfödning efter min första häst Moa.
Vilda är inte inkörd riktigt, var jätte duktig i vintras och drog skaklar, men
så fort det kommer till vagn blir hon rädd/osäker. Vilda är en väldigt klok dam som sin
mor. Vilda har haft sadel på sig och jag har hängt på sadeln utan bekymmer.
Inridning och inkörning kommer fortsätta i höst/vinter.




Här är både Vera och Vilda.




Moa Hits -99 e: Mosäter u: Greifina ue: Troll Jahn
Moa har inte tävlat på travet. Jag fick henne när hon var 3 år och är
en rolig häst. Allt måste ske på hennes villkor. Och nu efter nått års
vila har jag börjat rida henne igen och änsålänge går det bra.
Jag och Moa kom inte överens i ridningen innan, men jag hoppas på bättre
lycka nu.




Vargtand -03 e: Alf Palema u: Jawbone ue: Buvitier D'aunou

Vargen är tävlande travhäst som hitills har sprungit in 294 000kr
Har hittat tillbaka till sin riktiga tävlingsform nu och travar fint. Så han är
ute och tävlar några gånger i månaden nu.
Jag rider Vargen och han har gjort väldigt mycket framsteg, första gångerna
kunde han inte skritta för han är så lätt stressad men nu gör vi lite skänkelvikningar
i både skritt och trav och han tycker det är kul.




Fripon Du Val -93 e: Tsar De Baussy u: Vicomtesse de val

Frippe har jag haft i ungefär 1,5 år. Frippe har tävlat medelsvår dressyr och
hoppat 140-150 som ung.
Nu tränar vi mest dressyr och hoppar på kul. Frippe är en trevlig prick som gör
det man säger men han gör inget självmant.


Det var alla hästar som bor hemma hos oss :) Frippe och Moa äger jag själv. Vera och Vilda äger jag tillsammans med mamma och pappa. Och Vargen äger pappa och farmor och farfar!

Kommentarer
Postat av: mami

Vera kan inte gå premie som 3åring det gör man när man är 2år

2011-10-02 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0