Omin och lamm

Nu har det hänt massor,
16 lamm för tillfället :) De har gått bra för de
flesta tackor, lite krångel med nått lamm men
de har löst sig.
Ett flasklamm har vå fått, en tacka som fick tre lamm.
Men han äter och har det bra :)

I fredags åkte vi tillMustang för att prova
dressyr sadlar :)
Provade först en Frank Baines Omni, låg som ett "smäck"
på Frippen synters direkt när dom la på sadeln att
den var som gjord för Frippe. Sadlen var riktigt skön att rida i
trots att Frippe var väldigt spänd för att vi var på ett nytt ställe.

Sedan provade jag en Cliff Barnsby som låg okej på Frippe
men jag satt som en kratta i den.

Tredje sadlen var en Albion Style men den satt jag också dåligt i.
Så provade Omni igen och mamma provade så de vart den :)
Äntliiigen!!!

Hade med min hoppsadel dit också och så klart visade det sig att den
inte passade så nu måste jag byta ut den också.

Idag har jag haft praktik i 11 timmar pust!! Sen stallet och red en sväng
på utebanan skit kallt ute.
Nu har jag precis tagit en macka så nu ska jag sova, i mon ringer klockan tidigt!




Min nya sadel :)



Min hoppsadel tillsalu 6000kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0