Ny bygge och bakterier!

Ja, helgen gick fort! Som alltid :)

Fick in en 18års fest, lite hö lastning, ridning, målat klart gaderoberna m.m.

Ny vecka och nya tag. Skolan går bra, tror jag.
Vi har prov nu torsdag och fredag på första avsnittet.
Som är Livsmedelshygien inte så krångligt.
Förutom microbiologi som ingår, som jag är läst typ 100 poäng
på gymnastiet men som jag tycker är helt ointressant med
olika bakterier och kocker och hur fort dom förökar sig och
hur dom ser ut. menmen.
De går nog bra.

Sov morgon har vi också vi börjar inte fören
halv 9. Så då kan man gå upp halv sju, sju nån gång och hinna
dricka kaffe och läsa tidningen. Istället för halv sex, sex på morgonen
som när man jobbar :) Skönt!

Men efter 30min lektion kliar det och hoppar i mina ben är inte van och sitta still.
Blir stressad utav de. Men man kanske vänjer sig och snart ska vi in i köket och
jobba praktiskt så de kanske ordnar sig.  Blir så när man är van att röra på sig
hela dagarna.
Saknar jobbet lite, för jag är ju världens bästa jobbarkompisar :)
Men hoppas jag får jobba lite över påsk och nån helg!



Har byggt om till mina får också! Nu slipper jag gå in i boxen
varje gång dom ska ha kraftfoder! För de är inte lätt med 21 hungriga tackor
man åker som en liten vante när dom kommer.
Tur att man är händig ;)

Dom tyckte de var roligt att kolla ut medans jag gick runt och pysslade med allt annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0