Magic bett och MVG!

Måndag och en ny vecka att hugga in på!

Idag gick vi igenom lite portionsstorlekar osv på skolan.
Och fick reda på första provet vi gjorde om Arbetsplats hygien och
Personlig hygien! ett MVG så klart 1 fel totalt :)

Imorgon ska vi få komma in i köket, äntligen!
Blir stressad av att sitta still och inte få röra på mig!
Tror vi ska göra en Majonäs, en Bechamel, köttbullar och creps!

Efter skolan idag åkte jag hem en snabbis och fikade och sen till
stallet.
Dressyrträning stod på schemat.
De känndes ganska bra idag. Inte första halvlek då han alltid
är lite "loj" tog inte skänkeln riktigt osv.
Men efter skrittpausen piggna han till och gick ganska bra.
Det är galoppen som inte riktigt blir bra, jobbar på det.
Men han höll sig på benen iallfall. De senaste träningarna
för mig och nu även för mamma, haha! Så han har fått "rodeo rus"
och stannat i galoppen och hoppat uppochner på stället, kan säga
att man hänger lite löst då en häst på 175 i manken och 700kg ++
då har man inte så mycket att säga till om.

Men idag gjorde han bara några små skutt som jag orkade med att rida tillbaka
hyffsat!
Har läst lite runt på internet och funderar på att Prova ett Pessoa Magic bett
då han blir rätt stark i galoppen och bara han viftar lite på huvudet hamnar
jag helt urbalans i sadeln. Läste mycket possitivt om detta bett.

Men de kostar 500 kr, funkar det är de lätt värt pengarna. Men om inte?
Jaja då är man iallafall ett bett rikare. till våran gigantiska bett samling!

Nu ska jag packa ner mina kockkläder och pyssla lite innan sängen kallar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0