Lök hack och målarfärg!

I morse vart det en mysig uteritt
på Frippen i solskenet, underbart!
Mycket varmare idag än vad det var igår!

Efter det åkte jag hem och drack lite kaffe
och vidare in till Sandviken.
Var in och köpte färg på Färghuset.
500 kr för 2 liter färg, hujedamej va dyrt de var!
Nästan så de hade varit billigare att köpt nya garderober :)

Sen sprang jag på stan en snabbis och köpte en innebandy klubba
till Micke eftersom han slår av allihopa så nu köpte jag en dyr
så kanske han är lite mer rädd om den.

Sen åkte jag till Årsunda och gav hästarna där lite lunch,
bus Vargen hade öppnat översta tråden på insläppet
och stod och lekte med det undra handtaget när jag kom.
Så de var tur att jag komm annars hade han kanske luft av de handtaget
också! Tokiga djur!

Och nu har jag grundat ena sidan av alla 3 gaderobs dörrar.
Insåg först nu att de kommer ta mig en vecka att måla alla
eftersom de är så lång torktid! Jaja det blir nog fint också!
Köpte tidigare Hemnes knoppar på Ikea eftersom sovrumsmöblerna
är Hemnes men nu såg jag att det inte var nå skruvar med, så jag lär
åka och köpa sånna också.

Men imon ska jag och mamma in till Valbo/Gävle en sväng.
Det blir ryttarstugan, Frippe behöver ett tunnare stalltäcke nu
nr det börjar bli varmt ute! Också hade dom fått in
John Whitaker ridbyxor, måste klämma lite på dom, har
hört att dom ska vara ruggigt sköna!



Hmm denna kom Micke hem med en dag, har har varit på Tupperware
party och köpt denna fantastiska manick. Som hackar allting och vispar grädde
på en svinblink + en mindre variant som lökhack!
Så jag lära prova den idag, gjorde tacos allt vart bra förutom tomater, och
de visste jag innan att de skulle bli ketschup men man lär ju prova!

Lökhacken har jag längtat efter lääänge eftersom jag hatar att hacka lök
jag blir så himlans ledsen varje gång! Bara det att jag har varit för snål!
Men nu har jag en! Tummen upp!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0