GrönGröt och Hudhela

Igår följde jag med far min med Vargen ner till Sala
till Sven Lindblom.
Eftersom Vargen galopperade på upploppet i Lördags
så var det nått som inte stämde.
Vänster bak knä fick lite behandling och sen
fick jag se den omtalade "svansryckar maskinen"
medans han masserade/höll på ett ställe på länden
ryckte de till i svansen vilket ska ge en bra effect.
Och han trodde att Vargen skulle bli bra innom några
dagar om vi underhöll ryggen.

Han odlar och kokar ihop sina egna smörjor.
Han är utbildad veterinär men använder sig hellst
av naturliga produkter.
Som verkligen gör susen.
Använde hans Arnika+vallört på en galla på Frippe i
sommras och gallan vart borta på 2 dagar!

Sedan åkte jag till Frippe och red dressyrlektion.
Frippe gick kalas, förutom lite döv för skänklarna
men hade ett bra tempo hela passet.
Vi red galopp på 8-volt och skulle ha samma galopp hela tiden
alltså vart ena volten i förvändgalopp, lite jobbigt för Frippen
som försökte byta galopp när vi gick in på den andra volten i
förvändgalopp. Men han höll sig i rätt galopp och jag fick rida väldigt tydligt
för att han inte skulle byta, nyttigt och bra!
Han var lite tung i munnen, jag glömde tränset hemma så jag fick ta ett annat
med ett raktbett på, kanske berodde på det.

Idag har jag varit och släppt ut hästarna och red ut en tur på Frippe
i solen, de var fortfarande ganska kallt ute men riktigt fint väder :)
vi galopperade en del, red i lättsits så han fick galoppera på
framåt ganska mycket!

Nu har jag slängt ut alla tre katter och ska ta tag i att städa!
Kul! Wihoo!



Naturliga varianten av "blå spray" jag har inte provat, men pappa
sa att den var kanon!

Vargen fick med sig lite Grön Gröt!
http://www.alyose.com/ är hemsidan där man kan läsa och beställa produkterna.
Ett plus är ju att dom är billigare än onaturliga sprayer och salvor!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0