Dunder Frippe

Har ju glömt att berätta att jag har varit till Sven Lindblom (alyose.com)
med Frippsen pga att han har gått emot skänkeln och galopperat
lite dåligt. Så ville kolla upp honom för att veta eller om man bara blivit knäpp ;)
Men det var lite spänningar i v bak knä som vi tippat på, eftersom det är de
benet han "tappar" och inte får med sig i sidvertsrörleser.
Så han fick lite behandling (han behandlar med blod som är kroppens eget
läknings medel). Annars var han fin i alla andra ben!
Men jag skulle rida som vanligt mycket ått volter då jag måste bygga upp
vänster sidan så han blir lika stark i båda sidorna.
+ en sula på v bak.
Fick även med mej lite smörj m.m. Knutlösa som jag ska masera på rumpan.
Och Gröngröt som jag ska massera knät med + lite älgört+nypon som han ska 
äta.
Frippsen skulle bli bra innom någon vecka.
Frågade även om rodeo hoppen och de hängde ihop trodde han, eftersom knät kan 
"låsa" sig så får han lite panik och studsar. Och hoppen har blivit mycket miladre redan :)
Så snart är dom kanske borta helt :)

Dunder medel till Frippen!

 

Dunder bett till Frippen! (Pessoa Magic)
Koppar i mitten och ett tredelat som är skonsamt
för munnen eftersom de inte trycker på tungan
och dom kan inte stoppa upp bettet i gommen.



Förhoppnings vis är sadel nr 2 såld, håller tummarna!
Isånnafall åker jag och beställer denna sadel! Mums
en Santa Cruze Platium Leopold.
Enkel kåpa, greppläder och massa annat mumms.
Uppbyggd på samma sätt som en Childeric.

Var och provsatt den förra veckan, vilken dröm!
Håller verkligen tummarna! Jag vill ha en dressyrsadel nuuu!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0