sjuk, igen!

Dag för dag

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 – Min första häst

Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 -  Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 -  Min hästs vardags outfit
Dag 9 -  Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 -  En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!






5 saker som beskriver Frippe

Han är stor 175cm i manken + grov
Han älskar mat i alla dess former
Han gillar sina 2 filckvänner och beskyddar dom noggrant :)
Han har en riktigt rejäl manke, ser ut som han haft 10 föl i rad ;)
Får ofta lämna tillbaka grejor för att de är för små efter som det sällan
finns x-full på utrustning! MEN just nu har jag ett träns med storlek COB?



Ridning får mig att må bra för att.
Dels får man motion. Det är så roligt när det går framåt. Mycket frisk luft
att hålla på rida/stallsysslor.
Hästarna mår bra av att bli ridna vilker gör att en själv mår bra!

På bilden är det Lesslie efter ett ridpass i sommras.
De roliga med att rida vamrblod är att man verkligen märker skillnad
från gång till gång, dom lär sig VÄLDIGT snabbt och uppskattar oftast
ridningen vääldigt mycket :)


Något vi är stolta över?
Kanske när vi hoppade en liten bana med hinder i somras, dom var pyttesmå
men ändå.
Också att Frippe har fått mycket mer muskler och blivit piggare nu!





Nu ligger jag och Gösta i sängen, fick åka hem från jobbet i morse
har en himla feber och Ipren hjälper inte. Så tråkigt
jag har ju knappt hunnit blivit frisk sen sist!!
Ska verkligen försöka vila lite nu så kanske det blir bättre! Eftersom
de inte vart någon vila alls vid förra förkylningen.

Igår red jag iallfall på em. Gick bra glömde allt vad hjälpmedel var
måste ha varit febern, så utan sporrar och spö, men allt gick fint iallfall :)
Fick gå hem från ridhuset, riktigt jobbigt när det var snorhalt och man var sjuk,
men men. Pallen som man kan använda och hoppa upp på
är helt försvunnen nu när dom har skottat ner all snö från taket!
Och utan pall finns inte en chans att jag kommer upp på min bjässe ;)

Ska pallra mig ner och rida i eftermiddag. Dom skottar av ridhuset så man
måste rida efter 15 nån gång!


Kommentarer
Postat av: Pekka

härligt med den här listan :p Ska kanske försöka mig på den jag med!

2011-01-17 @ 21:18:13
URL: http://tricolour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0