Bildbomb!

Bild bomb på mitt stall. Listan som jag har skrivit
har ju handlat om hästar, men det är ju
roligare att lägga upp bilder på sitt eget stall :)

Febern är kvar i kroppen och jag får krupp snart.
Hatar att inte orka göra något.
Pallrade mig ner till stallet på eftermiddagen iallfall
tog 20 min att mocka EN box. Jag vart tok svettig
och fick ta pauser.
Tur var skulle Linnea rida så jag hakade på henne och red en
kort sväng i ridhuset. Eftersom min rekationsförmåga är
ca 2 minuter med feber vågade jag inte ge mig iväg själv
då hade jag säkerligen rammlat av ;) Men Frippe fick komma ut och
röra på sig iallafall, jag orkade dock inte så mycket men
bättre lite ridning än ingen alls!
Sen köpte jag en kebabtallrik på vägen hem hade bara fått i mig
två mackor på hela dagen!
Så då får man äta kebab ;) Smakade väl inte så mycket men det är mat iallfall!

Sen tog jag mina sista krafter och gick ut och gav grisen+fåren mat!
Nu ligger jägg däckad på soffan sen några timmar tillbak och ska nog förflytta mig till
sängen snart!
Hoppas på bättring imon!!





Utsidan, välkommna in!



Första rummet, foderrum! Massa havre, självklart ekologiskt och
egenproducerat!



Upprullare med en ensilage bal i! Perfect nu på vintern när balarna är som
stora isbitar! (Gösta gömmer sig på nästan alla bilder;)



Hö balar och de bästa som finns IKEA kassar :) Jag tror jag äger
minst 25 st!



"Mellangång" Med fårens foderblandning (havre/ärtor) och trapp upp till hö skullen!
Och massa bra att ha grejor på hyllan!



Grisen har vuxit i kapp fåren ;)

 



Ibland är han bra söt lill Grisen



De gamla mjölkrummet som är uppvärmt för att vattnet ska funka!
Och Grisens mat på bordet



Mjölkrum med högtryckstvätt och Grisens hårdbröd
han har ätit ganska många kartonger, stapeln var upp till taket från början!



Lamm boxen och Baggboxen. Baggen klättrar och vill vara med på bild!
7st lamm och 1 bagge (snäll)



Stora fårboxen som har utgång till en hage. Deras mat serveras ute
i två foderhäckar! Där bor alla tackor + den elaka baggen och Grisen
33 st bor där sammanlagt!



Gång med stora fårboxen på vänster och lamm boxen på höger.
Rakt fram en "akut" box om nån blir skadad eller måste stå själv.



Gösta letar efter gotta!



Elaka baggen usch och fy på han! Hoppas han blir bättre annars
är slakt de ända alternativet!
Igår jagade han mig igen. Alla var ute och åt så jag gick in i boxen och
skulle räta till något då kommer han springandes utifrån och ska anfalla!


Kommentarer
Postat av: Pekka

åh vad mysigt med massa gårdsbilder :D Så fort jag får pengar så kommer jag och hälsar på igen! <3

2011-01-17 @ 21:16:00
URL: http://tricolour.blogg.se/
Postat av: Marian

Så duktig Du är, fint och ordning i dina djurutrymmen Det var en dum bagge. Har Du retat honom Morfar Nicke är bättre längtar hem. Kram från oss Mormor Marianne

2011-01-26 @ 18:39:10
URL: http://sireene.zoomin.se
Postat av: Marian

Så duktig Du är, fint och ordning i dina djurutrymmen Det var en dum bagge. Har Du retat honom Morfar Nicke är bättre längtar hem. Kram från oss Mormor Marianne

2011-01-26 @ 18:42:20
URL: http://sireene.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0