Saknar

Dag för dag

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 – Min första häst

Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 -  Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 -  Min hästs vardags outfit
Dag 9 -  Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 -  En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!

Det funkar inte att lägga upp bilder just nu! Får knäppa lite nya bilder imon.

Det jag saknar just nu är iallfall en dressyr sadel har "bara" 3 st som inte passar.
En riktig vinter bil hade varit perfect och ett bubbelbadkar!!
Saknar såklart mina livskamrater som inte finns kvar på jordlivet!
Dom saknar jag dygnerna runt!!

Igår han jag inte skriva något. Jobbade och kom hem runt 8 på kvällen.
Red med Linnea i ridhuset.
Hon hoppade upp på Frippe och jag fick prova rida Beata, gud va nyttigt att sitta
på en annan häst. Roligt. Hon var lätt i munnen och lyhörd på ytter tygeln.

Kännde på Frippe att han var lite tossig men nu provade jag att "rida på honom" i stället för att
fega och försöka lugna ner honom. Han gick då jätte fint :) Roligt!! Sen när jag och Beata kollade på
Frippe och Linnea var det som att kolla på tv, jäklar vad han gick fint :)
Synd att jag inte hade en filmkamera/iphone för då hade jag filmat honom!

Imorse när jag var ute hos fåren så stångar den jävla baggen mig TVÅ gånger!!
Ena gången ramla jag om kull, ingen förvarning alls utan han bara kom.
Jäklar vad ont jag har i låret nu!!
Konstigt han måste bli knäpp av alla tackor.
För i sommras visade han inge tendenser till att vara elak utan det kom nu när vi släppte
in han hos tackorna för betäckning!

Har varit i Årsunda och rullat hö balar, jag och mamma, tur att vi är stark.
Micke körde fast med traktor+vagn med 22 höbalar på, alltså rundbalar på 300 kg st inte små
balar ;) Så vi gick till grannen i stallet och fråga om han kunde hjälpa till han hade lastmaskiner.
Tillslut kom dom loss och med höt iallfall..

Nu ska jag kolla på Fångarna på fortet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0