Kyla

Jobbat idag och igår.
Igår red jag ut på Frippen efter jobbet, kallt som tusan.
Men på med ridgjorden+ett vinter täcke med halvhals så
är det bara fötterna som fryser. Man blir himla varm och go
om rumpan och benen!
Också är ju underlaget grymt ute just nu! Tummen upp för de!

Red skänkelvikningar,öppnor och slutor, mycket lättare ute
eftersom Frippe tar skänkeln mycket bättre ute, hade inte ens
sporrar på mig :)

Idag red mamma dressyrspec och Frippe var jätte duktig.

Nu ligger jag superfredagstrött på soffan eldar i kakelugnen+pannan
för fullt de går trögt att få upp värmen i huset när de är så himla
kallt ute!
Men med kakelugnen blir det iallfall varmare i vardagsrummet+sovrummet!

Jag skulle gärna ha sommar nu, trött på att frysa! Verkar inte spela nå roll
hur mycket kläder eller dyra/billiga märken på skor/stövlar/strumpor
så fryser man iallfall!
Allt blir så tungjobbat i kylan massa täcken(på hästarna) och massa tjocka
klumpiga kläder och en hund som får kramp i tassarna om han är ute längre än 4 minuter!
Gösta blir mer fryssen med åren!

Men nått som är bra är att 3:e året i rad jag håller igång mina hästar helt och hållet en
vinter. Alltså sen jag slutade gymnasiet då hade jag inte möjlighet!
Bra jobbat till mig själv!



Fryssen Gösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0