Kallt och julklappar!

Puh! En kall vecka har gått!

I onsdags vart alla fåren klippta och verkade.
Får klipparen tyckte absolut att dom såg jätte
dräktiga ut, wihoo! Lamm på väg :)

I Torsdags stod termometern på -30 grader
när jag klev upp, gick ut i ladugården då
ligger alla nyklippta får längst in i hörnet och trycker tillsammans!
Stackrarna tur att de är varmt inne i ladugården!
Och Vattnet hade inte frysit, wow!
Bilen hoppade igång och höll ända fram till jobbet
men pigg var han inte! Fick nästan slå i växlarna!

Idag skyndade jag och handla efter jobbet, hmm jag
var inte ensamm, löning! Köer överallt!
Massa mat vart det iallfall!
Sen stallet och mamma red dressyrspec på Frippsen
han var pigg och duktig!

Nu ligger jag med duntäcke på soffan och eldar i kakelugnen
snart är jag uppe i 13 grader inne!
Sommar vart är duu??

Snart sängen för imon väntar jobb!



Frippen efter en kall ridtur!



Äntligen är våran julklapp på plats! Funkar alledes utmärkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0