Avslutning

Fredag, började sorglig med minnes Gudstjänst för min lilla farfar som farit vidare på nya äventyr, Vila i frid ( hälsa Pärlan och ta en tur i sulkyn med Black Runner)

På kvällen hade vi avslutnings middag som läraren tillagat och vi fick våra diplom, så nu mer kan jag titeliuera mig som kock! Slut på lugna skoldagar på måndag kallar jobbet, sköönt!
Till förrätt fick vi kräft paj, crème fraise, löjrom, rödlök. Och hör och häpna jag som inte gillar skaldjur åt upp allt , eller nästan lämnade lite löjrom ( lite som att tugga på salt bubbel plast)

Varmrätt : kyckling filé fylld med Västerbotten ost , råstekt potatis, murkel sås, murklor är för övrigt giftiga om man inte blancherar dom 2*10 min

Efterrätt: Brownie botten med choklad mousse, Noblesse och bär

Trevlig kväll och god mat !

Idag har jag lagat mat åt polackerna som är här och bygger på maskinhallen dom fick stek som jag kokade i 6 timmar= riktigt mör och god, potatisgratäng och svampsås, mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0