Underbara lördag!

Hel underbart ute idag. Har hunnit med en del :)

Fixade fåren först gjorde i ordning lite fler lammningsboxar
och halmade dom så dom är "redo" när lammen väl vill tjika ut,
vilket dom vägrar göra.

Sen krattade jag och fixade lite ute tvättade cykeln och
bytte sadel på den.

Efter de åkte jag till stallet och fixade + mockade Frippens
hage, nästan hela. Frippen har föresten fått en till tjej.
Lilla Tulpan fölade natten till fredag ett långbent fint
litet sto föl, Frippen hade varit helt exalterad och galen i hagen
när dom gått ut med fölet första gången :)

Sen åkte jag och inhandlade mig en egen litenochbehändig skottkärra :)
och vidare till Årsunda och mös lite i solen med hundarna (Gösten är där på besök)
sen till stallet och plockade in pållarna.

Och nu har jag grillat, mata får och tagit en premiär tur på cykeln. Lite små justeringar
sen går den som en klocka.

Igår jobbade jag förresten skojj :) var ett tag sedan nu. Vi hade de ganska lungt
och massa påskgodis hade vi fått också :)
efter jobbet kom mamma till ridhuset och la ut lite bommar så vi red lite cavaletti
och sedan ett litet kryss som vi hoppade efter hindret fick Frippe galopera foort
efter hela ridhuset :) tror de är 80 m långt. De gillades av Frippe måste hoppa
oftare så jag inte blir så himla feg, för jag vet ju egentligen att Frippe kan :)





I Torsdags filéeade vi dessa små röspettor, de var kul. Hade aldrig filéeat fisk innan!




I morste provade Signe på att sitta i traktorn med Micke :)
Dock inte i den nya värsting traktorn, den tyckte hon var för stor!




Systrarna bur har blivit stor! Och vill komma in.
Vänster: Scarlets Vera (e: Scarlet Knigt u: Cha Faile)
Höger: Moas Vilda (e: Svall Ivar u: Moa Hits)
Båda blir snart 2 år!




Moa Hits vart hungrig på väg in från hagen!




Mumms.. Majskolvarna var godast!





Min fina Skeppshult cykel efter lite omvårdnad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0