Potatis

Nu var det 100 år sedan igen.

Men iallafall inga lamm ännu! Gahh jag blir galen
snart tackorna spricker ju snart, stackrarna!
Kan ju hoppas på nått nu i helgen när man är ledig.

Skolan har gått bra, i dag hade vi prov
i Potatis, Grönsaker och svamp.
Potatis kan inte bara serveras i en form
utan finns miljoner olika tillagnings sätt och former.
Men de känndes som de gick bra!

Ett riktigt jäkla blåsväder har det varit. Så nu har
jag en massa ensilage plast ligger på gården.
Men imon ska jag dra i gång på min Fiat ( japp jag
har fått en egen traktor, söt som få)
och slänga på en vagn och ha stor rensning i alla
skrymslen och vrån hade jag tänkt.

Ska tvätta lite häst täcken hade jag tänkte om det blir
fint väder så att dom torkar.

Också ligger min Iphone och väntar på mig på
Konsum i Kungsgården, men jag fick inte
hämta ut den eftersom jag inte hade en pappers AVI.
Hallå?? Vi lever på 2011 talet hört talas om mail eller sms??
Jag vart riktigt arg och försökte flörta lite men dom var stenhård
där ner! Morr hoppas den lilla efterlängtade papperslappen
kommer i brevlådan på måndag!!
Varför jobbar inte postgubbarna på helgerna??
De borde dom göra, pappersbrev är tydligen fortfarande viktiga!!

Alla rätt på potatis provet, hmm får se på måndag!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad duktig du är på proven! Du kommer gå långt tror jag..Och roligt med traktor, brmm brmmm......

Kämpa på....Kram

2011-04-14 @ 20:58:46
URL: http://livetimo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0