bild bomb!

Går dagen bestod av en tur på Frippe på morgonen!

På kvällningen kom min älskade Jennie hit vi drack vin
och snackade massa skit :) Underbart!! Timmarna flög
iväg och jag kom i säng runt 2 tiden!

Så imorse vart det en rejäl sov morgon.
Sedan ut och mata fåren pyssla och fixa
dom fick lite hö för nu är fluschingen på slut
tampen, för snart ska baggen hälsa på :)

Nytt halm fick dom också!!

Sen har jag ju pyntat lite, satt upp ljus näten ute i tujjorna!
Ena ljus nätet hade ballat ut lite och många lampor var mörka,
men det får gå ändå!

Sedan åkte de fram ljusstakar och lite pynt inne!

Blir nog en vända upp i skogen imon och plocka lite mossa och granris
man måste ju ha en grankrans när man har en vit kakelugn, det bara är ju så!!

Nu har jag precis druckit min första kopp glögg, mums! Dock utan russin och mandel,
de måste jag inhandla!!


En liten bild bomb kommer, alla är mobilbilder!!!



Min finaste Gösta i sommras!



Fina systrarna bus i sommras! Nu är dom inte riktigt blanka
nu är dom mest lurviga :)

Hallon skörden!!

Gösta myser med litet får!!

Första dagen lammen var utan sina mammor!! Det är lilla
flask Pelle som står och bräker närmast!! Pelle är en tjej ;)

Liiiten Signe kattunge!!

Signe försöker lära sig gosa med Sigge!

Frippe redo för vintern! Ny klippt, med mat och dubbla täcken :)

Mina nya fina gardine! Fast nu är krukorna utbytta, dom Signe ännu
inte hunnit haft sönder iallfall!!

Fåren äter kraftfoder!!

Ja, snö!! Men fina grindar ;)

Lördagens mat, jag tror jag fick ett släng av vetemjöls förgiftning (om man nu kan få det)
trött och grinig efter ha levt på mackor i alledes för många dagar! Fyyy på mig!!
Så då vart det majskolvar och pommesfrites!! Älskar majs kolvar, mums! Med
mycket bregott på!!



Mmmm hungriga får fick lite hö, över lyckliga!!

 



Ny halm är också uppskattat och gott!!

Det var fårens jul afton idag!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0