Söndag

Idag har det varit full rulle.
Åkte till stallet och i morse, Mami kom dig och följde
med mig och Frippe till ridskolan.
Frippe var jätte duktig idag :)

Han har varit lite "tokig" den här veckan men i Torsdags fick han ju hoppa
så han "lekte" av sig lite då.

Min tränare sa att jag skulle rida med graman för att förhindra
att han släpper bettet och upp med huvudet i galoppen
när han gör sina "tok ryck" så jag red med den idag och
kan gick kalas fint, det verkar som han vet att den är på
för man behöver inte "dra in honom" med gramanen utan den är oftast lös.
Så idag känndes det jätte bra. Min lilla Frippe han är så bäst!!!!

Sen har vi hållt på ute på gården hela dagen
rensat en gammal lada så att vi skulle få plats med alla stängsel stolpar
och grejor på samma ställe.

Det vart mycket skrot!!
Men jäklar vad fina grejor det finns också. Vi har typ 5 plogar för häst
en korg släde, och massa släpor som man drog timmer med.
Vi har sparat allt för vi tänkte vi kan ju ha en bruks nordis när vi blir
gamla som vi kan bruka 1 ha med. haha!!

Och fåren har fått ny mat ute och inne så nu klarar dom sig en vecka!

Nu ska jag nog ta och kolla på tv!!

Förresten jag och Sara och delar av hennes familj var på Småstadsliv i
Bollnäs i fredags, det var grymt!!

Inte funkar det att ladda upp bilder heller, kul, jävligt kul!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0