SNÖ KAOS!!!!

Två lite kaos dagar är nu avklarade!

Fredag: Först jobba, sedan skynda till Årsunda för att släpa in
hästarna, eller rättare sagt, dom fick släpa mig genom alla snö.
Mamma kom och vi åkte till Frippe släppte av mamma där och
åkte hem och hämtade Gösta.
Mamma red dressyr lektion. Frippe var duktik nu har han vant sig
bättre med det raka bettet.

Efter stallet åkte vi och köpte en pizza, mata hästarna, sen värmde vi
pizzan i micron och åt :)
Ut och skotta en jääkla massa snö!!

Halv tio kom vi in och då gick vi och la oss. Full fart alltså mellan 06.00-21-30 ;)

Idag åkte jag och mami hem till mig på morgonen, helt idiotiskt att ens sätta
sig i en bil i detta väder, men har man massa djur så har man.
tog nästan en timme från Årsunda till Åshammar i vanliga fall 30 min.
Vi matade fåren och skottade lite
sen till Frippe och fixa och sedan fortsatte färden mot Årunda igen
och hästarna där!
Skottade små vägar till hagarna för att få in hästarna ;)

Efter det var det bara att skotta av gården igen för andra gången innom 24 timmar
försökte flytta på min bil för att få i motorvärmaren, men körde fast på gården
haha. Men tillslut så fick vi gå in och göra mat :)

Efter maten skulle jag ta mig hem igen, hmm.. Det var en vansinnesfärd!!!
Åkte småvägar för dom brukar vara bättre plogade än rix80
men ack så fel jag hade!! Det var hemskt men tillslut kom jag och Gösta hem.

Förde fast på gården här hemma också, haha men med full gas kom jag in i
carporten efter ett tag!!

Nu ligger jag och Gösta på soffan och kollar på hoppning
från globen!

Hoppas på en lugnare dag imon och mindre snö!!!!



Min bil efter 24 h i Årsunda!!!!




Min ena krans har kommit upp på kakelugnen :)



Meen har inte kommit på hur jag ska få kransen att hänga på
fläktkåpan??? Tips gärna! Hittar ingen dunder tejp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0