Livrädd ute på vägarna!!

Idag har jag jobbat stått och gjort pizza hela dagen, pensionärerna
ska ha "pizza kväll" imon så nu får dom himla goda pizzor :)

På väg hem trodde jag att jag skulle dö, det var KAOS på vägen.
2 dm modd hela vägen från kungsgården till Åshammar.
Mötte en långtradare och min bakspegel hade tur som satt kvar.
Riktigt hemskt var det 30km/h snitta jag väl!

Puckon som plogar vägen jag låter en som en sån här
gnäll tant som skickar "Dagens Ris" 4 ggr i veckan till Gefle Dagblad
men allvarligt kör ner plogen i backen och ploga!! För jag tror
att dom har rätt schyst timmpenning så att dom kan nöta lite på
plogbladet!!!
Aja jag överlevde iallafall!!



Men sen skulle jag tillbaka till stallet så jag sa åt Micke att
antingen skjussar han mig eller så åker jag i traktorn!!
Den sitter det iallafall en plog och sandskopa på så då kan jag ju ploga
framför mig så slipper jag köra åt h-lvete ;)
Så han skjussade mig till stallet :)

Jag skulle vilja ha en Jeep Charokee eller nått med snö kedjor ;)
Min lilla BMW på totalvikt på 150 kg sladdar på rätt bra ;)
Hoppas tomten läser!!

Mamma och Frippe red dressyr spec idag och dom va duktiga :)
Frippe gjorde jätte fina galoppombyten utan att studsa 3 meter högt
med bakdelen!
Sedan skjusade mami och papi hem mig och vi köpte pizza på väg hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0