Kallt

Tog mig en kall, mysig tur på Fripps i går morse
vi pulsade lite i snön och frös, vart mest skritt men
lite trav här och där.

Han är så rolig Frippe alla traktorer, lastmasiker och
grejor som plogar och skrammlar och blinkar struntar han i,
men sen när vi travade på en väg och det låg en snökluva
en bit ut i vägen då drog han på en tvärnit och gick knappt förbi
haha!

Sen vidare till Årsunda och fixa stallet med far min.
och hämta och lämna lite häst mat..

Sen var Micke faktisgt hemma när jag kom hem det
var kallt inne så jag skulle "bara" lägga mig i sängen
under duntäcket med Micke och prata och råkade
somna en halv timme, typsikt! Men de var skönt!

Sen lagade jag mat korv gryta med potatis, morötter och purjolök!

Kallt som tusan är det ute, det var ner på -20 men nu är det "bara" -14

Nu har jag 22 grader inne, dricker glögg och äter pepparkakor, de är grejer de!!

Inlägget funkade visst inte igår..

Idag har jag jobbat Frippen fick vila idag, snor kallt ute!!

Vi släppte på baggen på tackorna idag. Han vart ganska populär kan man säga ;)
In tryckt i ett hörn med 21 tackor runt om sig som skulle nosa/slicka på honom.
Tillslut hittade han flyktvägen ut tackorna skulle såklart med vilket resulterar i
tre tackor i öppningen alla tre vill framåt ingen av dom fattade att nån måste backa för att
dom skulle komma ut. Tillslut vart baggen lämnad lite ifred och fick gå och nosa
på flickorna. Så flickor+bagge är nöjda.

Den andra baggen fick spel i sin box och studsade runt som en kängru, han såg
lycklig ut av att bli ensam, haha :)

Mina baggar har inga namn, hmm, måste komma på nå bra namn
mer än grabbarna grus!!

Imon är det fullt upp! Jobb-rida Fripps- home party på jobbet med hemiredning kl 6!
Det är bara att rappa på :)





Jag och Frippe gillar fårskinns lurv, fick inte med sadelgjorden
men det sitter lurv på den med, han är lite känslig min pålle!




Precis kommit förbi den livsfarliga snökluvan som käkar hästar till frukost ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0