Kallt+ dumma bilister!!!

Idag var det kallt!! -11 grader i morse när jag åkte till jobbet.
Har alltså jobbat idag!
Sen hem och slänga i sig en macka och till stallet
höll bokstavligt talat på att frysa ihjäl idag.

Fick låna ett para varmare vantar av Lotta (tränare) för mina fingrar
gick inte att böjja. Men Frippe var duktig och hästarna på
andra sidan kunde riva ett hinder utan att Frippe studsade upp i taket ;)
Red med gramanen så han gick även bra i galoppen vilket är svårt annars.

På vägen hem var det kolsvart ute, och en katt som sprang i en häck och Frippe
var livrädd för den det prasslade ju så hemskt ;)
Så vi går en bit ut i vägen för att koma förbi, också kommer det en bil bakom.
Och jag tänkte att ja men den får väl vänta eller få en livrädd häst i rutan.
Tror ni den väntar?? NEJ den klämmer sig förbi bakom oss, jag blir tokig på folk
i trafiken.
Det står i körkortsboken att man ska ha föreseende med djur i trafiken och det står
även lite om hästar och deras rektion på farliga saker..

Peppar peppar så skötte sig Frippe, men hade katten prasslat till i häcken precis då så hade vi kunnat suttit
i framrutan på bilen.. Och jag tror inte att det blir mitt fel då??
För på nått vis hade jag ju visat att allt inte var lungt eftersom jag gick en bit ut i vägen??
Annars går man ju efter kanten när man rider.

Förra hösten/vintern var det en del repotage i tidningen om hästar i trafiken och faktisgt
så tog förarna mer hänsyn till hästarna och saktade in, men nu har folk glömt.
Det skulle behövas ett till repotage tror jag nog!!

Nu ska jag packa i ording lite. börjar jobba kl 11 så tänkte hinna med att rida innan jobbet.
Ja skit kul att börja jobba 11 och sluta 15 4 timmar?? neee men man måste ju!!

 

Måste införskaffa mig ett par vinter ridstövlar om mina fötter ska

palla med vintern!!




Bild från repotaget förra året!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0