Hemma fru??

Idag är jag en dukrtig hemma fru!

Klev upp halv sju i morse åt en macka och gick ut
och matade fåren och Grisen!

Sen åkte jag till stallet red till ridhuset med Linnea. Tur hade vi
det stod en hel hopp bana framme, så Linnea började med att hoppa
på Frippe, han var duktig och väldigt glad! Han blir så glad så ibland
slarvar han lite lägger in/tar bort nått galoppsprång men annars jätte duktig!
Mycket bättre än i sommras! Var väl säkert 2 månader sen sist han hoppade!
Frippe fick ett ny tvättat täcke på sig så jag hoppas verkligen att han står på
alla 4 hela dagen, troligtvis inte ;) Han gillar lera lika mycket som mat.
Så de nya vinter täcket får vänta tills det är minst 2 dm snö!!

Nu har jag städat och putsat fönsterna i hallen och köket dom andra 123004 st
fönstrerna får vänta! Tvättar gör jag också
och nu håller jag på att koka kalopps!!

Får inte glömma att jag håller på frostar av frysarna, jäklar vad mat det får plats
med i två små frysar tur man har en stor frys nere i källaren..
Ändå tycker man att man aldrig har nå rolig mat att laga trots att frysarna är
proppade!!!

En riktig hemma fru med andra ord.

Sen är det bara fåren kvar, ska halma lite åt dom idag..
Dock äter dom upp nästan all halm på en gång, förstår inte
hur halm kan vara godare än hö och ensliage???
Dom är ju fårskallar!




Kommentarer
Postat av: Marian

Ser jättegott ut. blir hungrig. Kram mormor M

2010-11-04 @ 16:36:39
URL: http://sireene.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0