Första andvent!

Första advent idag.

Började dagen med att mata djuren
för att sedan skotta all snö som kom under natten!!
Man behöver då inget gymkort när man bor på gård..

Sen kom svärföräldrarna och hjälpte mej att isolera
pumpgropen så att vattnet inte fryser i vinter.

Städa lite har jag hunnit med och en vända till sandviken
köpte lite julpynt och mat.

Vidare till stallet, red till ridhuset med Linnea och Beata
vi satte upp 5 studs. Linnea började med Beata, och jag ärmde upp
Frippe sen hoppade hon på Frippe, han vart väldigt taggad
som vanligt när det är hoppning :)
Trodde att han skulle göra plockepin av alla hinder
men han fixade det galant och vart jätte taggad, så roligt att se
honom så pigg och glad.
Vi fick leta på pallen ute som var gömd under 1 meter snö ungefär men vi
hittade den och kom upp på hästarna :)

Nu har jag ätit skogaholms limpa med leverpastej och smörgåsgurka
druckit glögg, blåbär och lingon glögg och pepparkakor. Då är det jul!

Har julpuntat lite mer också, myysigt!!

Nu sitter jag och Gösta och kollar på Globen horse show!
Micke har jag inte sett mycket av han röjjer snö, behöver jag säga mer
??


Imon är det jobb som gäller, panera sill heladagen lååång!!



 



Undra hur länge den får stå kvar på bordet utan att Signe river ner den??



Opps har visst glömt att tända första ljuset!




Jul fint på toaletten också!!




Och nya juliga handdukar











Min fina tavelhylla ovanför sängen! Men min fiinaste Älsklingar på
Pärlan och Gösta!!



Hängt upp smarta krokar brevid sängen istället för att lägga
kläderna på golvet när man har många ombyten om dagen.
Åka till jobbet kläder - Ridkläder - Ute på gården jobbar kläder.


Kommentarer
Postat av: Marian

Så fint Du julpyntat Här har bara adventsstakarna kommit på plats.Här är oxå kallt och snö.

Kram från Mormor Morfar D.Ä.

2010-11-29 @ 18:27:25
URL: http://sireene.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0