Tråkigt väder!

Vädret uppskattas inte!!(regn) Jag som har så mycket att göra UTE!

Igår var det kalas fint var till Årsunda och pysslade i päronens
trädgård, sedan tog jag med mig hundarna till stallet och fixade.
Hade tänkt att rida men banan var så dåligt pga av allt regn =/
Så jag och mamma städade i sadelkammaren och sel kammaren.
Vi hittade unge fär 20 grimmor :P Det är bra att ha :)
Och nästan lika många kör huvudlag med olika grejor på.
Hittade också Vilda och Veras första grimmor, shit vad dom var små!

Sen åkte jag hem och då kom de hit lite folk med massa mat så vi grillade och
åt ute på altanen och satt där hela kvällen, gick kanon fick slå på inflavärmen
på slutet annars var det varmt och skönt ute!

Allt går bra med Frippe, försöka få upp lite kondis och lite mer
muskler. Måste försöka samla och skramla ihop lite pengar så
jag kan köpa en dressyr sadel så att jag kan rida lite riktigt ;)

Om ca en vecka åker Pärlan på insiminering, hoppas det går bra :)
Det var hingsten Don Primero. Det kommer bli en riktig snygging!
Min Pärla är då pigg och glad, när jag skrittade ut en sväng på Frippe
häromdagen, vart hon helt tokig och sprang i hagen och frusta och hade svansen rakt upp
det är krut i den gamla damen ;)





Född 1985, sv.br. 161 cm. Prem Elit 2006. Prem 1987 i Oldenburg. Uppf. Grönwaldhof, Tyskland.
Ägare Anna Björkman.

 

Don Primero är en av Donnerhalls mest framgångsrika ”breeding” söner. Han har tävlat Grand Prix dressyr framgångsrikt i många år och har bevisat att han är en utomordentligt resultat av en framgångsrik tävlingshäst- och avelsfamilj.

 

Hans avelsvärde är nu uppe i ”otroliga” 194 poäng – nio poäng mer än andraplacerade Donnerhall och 20 poäng mer än Weltmeyer.



Låter lovande :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att du hittat en ny pärla att rida nu när inte gamla damen funkar längre =D

Hoppas hon blir dräktig och att det blir en bra avkomma, Don Primero är hur snygg som helst!!! =D

2010-05-16 @ 20:17:04
URL: http://emmavarga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0