Häst fix!



Igår målade jag lite staket på morgonen, för att sedan åka viadare
till Ryttarstugan. Hittade lite smått och gott.

*Kevin Bacons hov smörj, ska vara det bästa att smörja hovar med
* Flugmedel
* En läderlapp så att jag får på en slemrem på nosgrimman
* Läder skydd att sätta på sporrarna
* En härlig äka fårskinns pad
* ett Beige Euqiline schabrak

Hittade lite fina täns, men väntar och ser om sadeln jag har beställt
passar, för den är mörkbrun och då måste jag ju ha ett mörkbrunt träns :)

Sedan pkte jag och hämta Gösta och vidare till Årsunda och red.
Vi tränade lite tempoväxlingar både långsamma och snabba, med
avsikt att få Frippe lite piggare och lydigare för skänkeln.
Han är lite rolig Frippe när man manar på honom i galoppen
verkar det som han inte förstår eller "vågar" öka galoppen men
sedan när man berömmer honom när han ökat då tycker han att det är jätte kul :)
Samma i traven.
Idag ska mamma rida så då får han nog träna lite dressyr övningar :)

Imorse ringer den som är ansvarig för vikarier och frågar om jag kan jobba( strax efter 7), och ja det
kan jag. Så jag kliver upp och börjar göra mig klar, ne då ringer min chef och säger att jag inte behöver
komma. Jaja jag kom ju upp i tid så nu ska jag ut och måla staket ;)

Imorgon åker jag och far min med Pärlan till insiminerings stationen :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0