Dålig upd.

Dåligt uppdaterande, men har inte tid att sitta inne
med hästar och en gård :P

Mycket har hänt.
Varit till veterinären med Pärlan och hennes knä håller inte
för mer ridning =/ Men veterinären tyckte att det
var en smart idé att betäcka henne. Så hon åker snart
iväg på betäckning och hoppas att hon blir dräcktig.
Tror att det bli elit dressyr hingster Don Primero
mer info kommer när det är bestämt.
Satte mamma på att välja hingst hon som är lite mer insatt i avel :)
Det är då VÄLDIGT billigt att betäcka halvblod om man gemför med travhästar.

I Lördags sprang Cha Falie "Majsan" vidare till trappalandas gröna ängar, hennes
bak knä håller inte som avelssto. Tråkigt men hon slipper ha ont!

Samtidig flyttade vi Moa till kungsgården så att båda fölungarna vart utan mamma samtidigt.
Vilda var lite tokig i början men Vera skötte sig exeplariskt utan mamma.
Så nu får Pärlan gå med fölen och lära dom lite vett och ettiket :)

Och jag saknar ridningen så himla mycket, sitter och kollar på nya ridhästar
men måste samla ihop mer pengar! har bara till en halv häst och det kommer
man inte långt med! Hittat många fina hästar!
Klättrar nog på väggarna snart om jag inte får rida!

Tog med Moa till ridhuset igår, hon var hyffsad från backen, men sedan när Linnea hoppade
upp i sadeln vart hon trippig. Får se om hon lugnar sig kanske det går att rida på henne!


Men nu är jag helt slut efter en tokig dag på jobbet med en jäkla massa om organiseringar +
att jag har rensat hallon häcken och målat!

Kommer bilder från gården snart det blir jätte fint nu nät vi håller på att måla om ladugården + alla lador!

Kommentarer
Postat av: Pekka

jag får väl komma och hälsa på någon dag? ^^

2010-05-04 @ 22:44:18
URL: http://tricolour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0