Tack och helg

Ja då var det måndag och jär är förkyld kuul? NEE
Har jobbat idag var lite tungt med feber i kroppen
tack och lov var det en lugn dag :)

Sedan åkte jag till lantmanna för att köpte lite spån
89 kr för en spånbal, herregud hutlösa priser.
Jag har kommit på att Lantmanna är dyrt på ALLT!
Tex 3kg Mjau kattmat kostar på lantmanna över 120 kr
och på Willys kostar samma kattmat 40 kr.
Jag kan ju säga att mina katter nöjjer sig med Willis MJAU kattmat.
Förstår inte det är ju samma märke så lantmanna måste tjäna nå hiskelit med
pengar på bara att sälja en kattmats påse.

Ihelgen har Lappen varit här. Vi har kapat lite ved och hämtat
en tvättmaskin hos mina päron!

Har också kört hästsläp för första gången och både jag, Gösta och släpet överlevde
resan från Årsunda till Åshammar :)

När jag kom hem möter jag Micke tydligen hade nån krockat i en lycktstolpe som står brevid
vårat hus så den ligger på våran gård nu, missade huset iallfall.
Så nu är det mörkt på vägen från Dalfors och uppåt! Hoppas sandviken
energi kommer och fixar det känns lite läskigt att ha massa elkablar ligga på gården
trots att de inte är nå ström i, man vet ju aldrig.
Polisen kom hit eftersom dom som krockat drog iväg, så alla som åkte förbi här
åkte för en gångs skull i 50km/h händer inte ofta :)

Nu har jag kollat på New Moon och säger bara att boken är tusen gånger bättre.

Nu funderar jag på att gå och lägga mig om en stund, kolla på lite hästar på blocket först!

Imon blir det rida Pärlan på morgonen sedan kommer troligen Elin hit och fikar :)

Ska bli trevligt. Tillåter vädret så blir det nog en ridtur på Vargen på em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0