Hästar



Japp nu ville bilden funka. Det blir fest nån gång på den flaskan ;)

Igår red vi till ridhuset på morgonen Pärlis var lite spänd
säkert för att det blåste orkan vindar. Och när vi var framme
hade dom haft vallhunds träning i ridhuset så de luktade jätte
mycket får så hon fortsatte att vara på tårna ett tag.
Gick bra att rida :) orkade inte riktigt bära upp sig själv i vänster galopp
men det kvittar ska inte kräva för mycket av min gamla dam.

Jag älskar min Pärla häst tänk om hon var 10 år yngre, då hade vi kunna
gått på träningar och ev en tävling :)

Efter Pärlis åkte jag till Årsunda för att hjälpa far med stallet. Och mina
små föl bäbisar är ju så goo och självklart min Moa Hits också.
Tänk Moa är 11 år gammal min första häst, köpte henne som 3 åring.
Kanske ska börja rida henne? Hmm!

Jaja idag så har jag bara hunnit med och ätit frukos håller på eldar nu så att jag ska kunna
duscha, funderar på om jag ska åka till ryttarstugan och kolla på ridbyxor
för snart hoppas jag att man kan rida i ridbyxor och inte i värdens tjockaste täckbyxor!

Sedan böhöver jag nått dundermedel och ha på stolparna i hagen eftersom Pärlan hjar börjat
gnagt på stolp =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0