Mycket att göra!!

Nu var de ett tag sen sist, igen :)

De har hänt mycket i veckan/helgen.
Vi har tagit in hö, så nu har vi hela skullen full med småbalar.
Nu blir det nog stor balar eller ensilage av resten.
Huvudsaken det finns hö till min lilla häst :)

samtidigt som hökörningen hade jag dressyrträning.
Min och Frippes första! Allt gick bra
fick lite tips om hur jag ska rida honom i galoppen
vi tränade förvänd galopp, och eftersom han är lite krokig
så var de bra att träna + att han är lite lat och gärna byter galopp.
 Red en timme i två dagar. Sista halv timmen båda dagarna gick han kalas fint.
Då börjar han vakna till och jag slipper rida på honom så mycket framåt och kan
koncentrera mig på mina händer och sitsen och då går han riktigt bra.
Det rann svett av båda mig och häst båda dagarna :)

På torsdagen efter träningen åkte vi och provade sadel på ryttarstugan.
Dom skulle skicka den på omvärmning så skulle det förhoppningsvis passa
har har lite knepig rygg min häst.
Och min dressyr sadel passade inte längre, den måste ha format om sig nu när
jag ridit i den i ca 2-3 veckor. Jobbigt jag som gillade den sadeln, hoppas det
går att värma om den också.

Så just nu har jag ingen sadel alls, skrittade ut igår så då fick han ha dressyren på sig
eftersom det är i och efter galopp den hamnar fel.

Midsommar afton, spenderade vi hemma med grillat och jordgubbar Danne och Anna
var här :)

Midsommardagen var vi ett litet gäng som grillade här hemma igen, sedan vart det en tur
ut till Hammarby, var väldigt dåligt med folk + att man inte ska vara nykter på sådana där
tillställningar ;)

Har jobbat midsommarafton + helgen. Jobbat med mamma så nu har jag fått laga mat :)
Lördag gjorde jag 100 liter gräddsås, som smakade kalas bra!
Sedan på söndagen gjorde jag peppar sås och morotssoppa!

Idag ska jag tvätta och städa lite, sen åka och rida en sväng och på eftermiddagen

ska vi på kalas!

 

Får förresten inte in nå bilder, min lilla Stella är jätte tjock jag trodde att

hon skulle få kattungar igår kväll men där hade jag fel, jag går och väntar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0