Helg!

Det var den helgen. I Fredags skulle jag bjuda mina
Päron på grillat och rabarberpaj, men det var bara mami som kom.
Vi har fått hem en till åring som ska gå på bete med
våra två damer. Och föl och mamma var här förra året.
Men nu gaddade våra två åringar ihop sig och hon fick inte
riktigt vara med i flocken!
Hoppas hon får vara med snart, våran lilla Vera (e: Scarlet Knight, u: Cha faile)
är en riktig bitch precis som sin mor ;)

Red Frippe lördag, söndag han fick vila i fredags.
I Lördags red vi på ute banan och han var lite vresig, gick på han lite
mer och krävde att han skulle sammarbeta då gick allt kalas fint :)
Tränar mycket tempoväxlingar.
Och sen jag hoppade några skutt för någon dag sedan har han äntligen vaknat upp
och börjat galopera. Tidigare gick han bara och vänta, vänta, vänta på ett galopp
ombyte, så nu kör vi INGA galoppombyten utan nu ska han galoppera framåt så
får man lägga in sånna när han har förstått att han ska framåt så att han inte
börjar vänta igen.

Resten utan lördagen gjorde jag faktisgt inte så mycket alls, det var VÄLDIGT skönt
satt och solade och läste på altanen, underbart. Eller jo jag klipte gräs mattan
men körde fast IGEN, blir tokig, råkade vrida lite lite på ratten och vips så satt jag fast UNDER
altanen, och jag orkade inte lyfta hela gräsklippan. Micke fick komma och rädda mig!
På kvällen gick jag över och åt mat hos svärföräldrarna, mums!!

Söndagen red vi i ridhuset under regnskuren red mest rakt fram och träna
inte på så mycket. Lite motion bara.
Målade lite staket och tvättade all tvätt.
Rensade ut en halv kompost påse akvarie växter, pistian bara ÄLSKAR mitt akvarium,
får rensa ur lika mycket varannan vecka!

På kvällen kom det massa ambulanser och brandbilar, det hade tydligen skett en
olycka på en grusväga alledes ovanför oss med tre pojkar, hoppas verkligen
att allt går bra med dom! =/

Idag har jag jobbat hade sovmorgon till 9. Var i matsalen och ungarna är så trevliga och snälla
så här innan skolavslutning, nästan alla :)
Men är jäkliiigt trött på allt som heter kommunen nu! Fy hur dom behandlar folk! Usch!!

Red ut i skogen på Frippe efter jobbet jätta mysigt och han var riktigt pigg, sprang och vejja och
kollade på stenar och granar i skogen när vi travade och galopperade :)
Sen på hemvägen hade kossorna för flyttat sig så att dom stod alledes brevid vägen, vilket
inte Frippe uppskattade, på andra sigan vägen höll ungrana på att gunga som lät förjäkligt.
Så det vart galopp passage förbi kossorna, men sedan vart han lugn igen :)
Det var nog ungdjur eftersom dom var så nyfikna på oss!

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; Roligt att du tycker det!:) Jasså är du också där o handlar? ;) Kanon affär verkligen! Jaha vad kul!:) Ska ner dit om två veckor ungefär men då kanske de inte har hunnit öppnat outlett en :/

2010-06-09 @ 20:18:00
URL: http://hastblogggeen.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv; Härligt!:D De är klart bästa hästaffären! När jag brukar åka till gävle o shoppa blir det alltid sväng in på hööks och sen ryttarstugan påvägen hem!:D

Jasså men då kanske de är öppen när jag åker ditt!:D



Hon heter Peace Money :) Okej kul!:)

Jag har aldrig hållt på med trav utan jämt med ridning :)

2010-06-09 @ 22:12:06
URL: http://hastblogggeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0