Räven raskar i skogen

Idag har det inte hänt mycket. Var ut på en skogs prommis med Gösten
han var dryyg. Han stod med en frusen kött bit i munnen
och jag ropar- Gösta kom du får frolic, ja men eller hur smart nattis.
Det är som att säga till ett barn och äta havregrynsgröt istället för en
godispåse!! Nästa gång det är slakt
ska jag se till att slaktresterna blir ned grävda om jag så ska gräva ner dom med spade!
Det var jättte mycket spår uppe i skogen måste bo en rävflock där
för jag hoppas innerligt att det inte är varg, men de tror jag inte!

Sen har jag vikt lite tvätt nu håller jag på eldar för fullt det är 13 grader inne FYYY!!

Vart också sugen på att köpa nya gardiner men efter lite övervägande struntar jag i det
för nästa vecka ska jag hämta ut medicin till Pärlis för 1400kr!!
Så gardiner får vänta Hästen är viktigare! Måste ringa veterinären också
så att dom kan komma ut och vaccinera Pärlan.

Måste nog ta och ringa halebop också såg att dom för 2 dagaren dragit pengar från mitt
konto?? Jag har ju e-katura med jag måste ju ändå godkänna betalningen så måste
ringa och kolla vad tusan dom har tagit för pengar av mig!!

Nu ska jag nog ta och åka till stallet en sväng.
Imon blir det ridning får se om jag ska rida Vargen också eller om
jag gör det i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0