Önskelista


Pärlan har en önskelista (eller jag?)

1. Nosludd för hon har fått skav utav grimman
2. Rundsydda läder tyglar som matchar mitt träns
3. En ny Barnsby sadel är aldrig fel
4. Ett fodrat regntäcke med halls skulle fli perfect till våran
5. Ett par Eskadron skydd då mina med fårskinn blir så jäkla lortiga när man rider
i ridhuset

Igår red vi till ridskolan på morgonen och Pärlan var jätte fin och trevlig att rida
det var jätte kuul. Provade att rida på det raka bettet och hon gick som en
klocka vet inte om det var bettet eller det var jag som red bättre nu när
jag börjat träna på min sist. Eller båda delarna.
Det var verkligen ett pluss för galoppen i vanliga fall brukar hon vara svårgalopperad
speciellt med rakt bett men hon var fantastisk och det var riktigt kul.
Så nu vill jag rida rida rida. Synd att jag inte kan rida så hårt och mycket jag vill bara.
Känner att jag vill satsa på ridningen nu de känns bra.
Och vi har det helt perfekt där vi står för hon som har stallet är duktig
och jag har fått mycket hjälp av henne så nu är jag taggad :)

Vargen han galopperade i fredags utan anledning kanske en aningen för taggad.
Men hästen är fin så det är bara att ta nya tag.

Idag var det ett JÄÄKLA väder till att börja med men nu har det slutat snöa och
solen har kommit fram. Men det är -15 grader, men jag och Gösta ska snart ut och skotta
lite snö.
Sen måste jag göra rent mitt stora akvarium det ser för jäkligt ut.

Sen får vi se vad som händer och fötter idag :)

Kommentarer
Postat av: Malin K

använd inte grimma på hästen hela tiden då?! :O Behöver man inte bara ha grimma på en häst de ggr man leder den? Å så mkt leder du väl inte hästen så den kan få skav av det :S

2010-02-23 @ 19:12:56
Postat av: Malin K

...och, fodrat täcke till våren? Med hals och allt, vad har du för hästar som inte kan gå ute på våren ens utan ett täcke (FODRAT tom) :O

2010-02-23 @ 19:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0