Meloditrams!!

Ett dator inlägg för en gång skull :P

Klev upp kl 6 imorse som vanligt när det är jobb på schemat.
tänder lampan i köket, och vad fan?
Katterna har haft roligt i natt och lekt med ett garnnystan
som var lindat runt VARJE stols och bords ben! Jippie!
Som på film ungefär.
Jobbet gick bra, men melodifestivalen börjar ta över Sandviken!
alla ungar sta tydligen ha efterrätt på fredag för att det är melodifestivalen vecka.
Så vad har jag gjort halva dagen på jobbet??
Jo räkna 4500 st skedar som ska ut till alla skolor. Även att det måste vara exakt
450 st skedar till tex jernvallen!  Så det är vad jag har pysslat med i några timmar idag.
Kommer drömma om vita plastskedar inatt tror jag!
Även att matsals personalen ska gå klädd i pastellfärgade tröjor och spelar schlager musik hela
veckan i matsalan HAHA!

Efter jobbet åkte jag på willys en snabbis och sen till Pärlis och fixa.
Hem och laga mat, jag gjorde lax, romsås utan rom och potatis
och jäklar vad gott det var. Har aldrig gjort lax förr men det var gott också är det
väl nyttigt, kanske inte såsen men iallfall :)

Nu har jag kollat lite på tv och myst med Gösten, Micke är och spelar innebandy.

Red Vargen igår gick bra han var snäll tränade lite avsaktningar eftersom han är lite
känslig i munnen. så det blir träna med röst, säte samtidigt försiktig i handen.
Som tur är jag väldigt lätt i handen i vilket fall. Han springer gärna i från bettet i traven
men det är bara träna träna mjuka tygeltag/halvhalter. Till sommarn ska vi nog få ordning på det så
vi kan börja försöka oss på lite dressyr övningar! Vargen är också  rätt lätt stressad så vi tränar
mycket på att ta de lungt tar lång tid på mig att fixa iordning honom före och efter.
Han har blivit mycket bättre på bara de 5-6 gångerna jag ridit honom. Så det går framåt :)

Nu ska jag nog duscha lite och lägga mig och läsa. jobbet kallar imon!
Efter jobbet ska jag och Linnea ut på en ridtur!


Kommentarer
Postat av: Lars-Göran Wadén

Det blir "funkistema" på melodifestivalen när den andra deltävlingen avgörs i Sandviken.

http://www.livetrullarvidare.blogg.se

2010-02-09 @ 23:45:37
URL: http://livetrullarvidare.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Gilla du hästar? - Kika gärna in på min blogg då!

Jag har Sveriges tredje största hästblogg med läsare från många olika länder. Kolla gärna in, du kanske också gillar den som många andra!



PS. Om du gillar smycken så var gärna med och tävla om ett snyggt smyckes-kit från dyra märket Tiffany & Co. Läs mer på bloggen om hur du tävlar!

2010-02-10 @ 15:25:00
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0