djurplågare




Har klickat runt på lite olika häst bloggar.Tydligen är man djurplågare
om man rider på pessoa bett ^^ Kanske dom inte varit på nån
nationell tävling och sett när tokiga människor sitter och sliter
hästen i munnen på en halvmeters långt stång bett..

aja jag får väl räkna mig som djuplågare eftersom jag rider på pessoa ;)
Det gör inte mej nått för jag trivs med pessoa..

Funderar på att prova rakt bett igen nu när jag kommit i gång med min
sists träning funkar säkert jätte bra i skritt och trav.
Men vette tusan om det funkar i galoppen på min Pärla.

I Söndags när jag red var Pärlan på "Beatahumör" och ville vara gå brevid
Beata men det gick efter ett tag och hon var väldigt fin i traven.
Lite värre i galoppen fick verkligen inte till det hon drog i väg och höll på
dumma sig vilket hon inte brukar göra. Så jag bad Linnea hoppa upp och galoppera
två varv vilket gick bra.
Får se hur ridningen går idag hoppas på lite träningsvärk i mina ben :) de är härligt!!

Nu ska jag ta och åka och hämta Anna också ska vi till Sandviken och gå på Arken
och fika med hundarna så att hennes valp får träna gå på stan :) och Gösta får komma
ut lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0