Vinterridstövlar!!!

Dagen började med sovmorgon, gud så skönt :)
Sen åkte jag in till Ryttarstugan och provade stövlar!
Hittade ett par, dock bruna inte riktigt min färg men
matchar fint med min gröna KL jacka och beiga ridbyxor
och vad gör man inte för att få varma fötter?
De är kanske inte så tokigt ändå med bruna stövlar :)
Köpte även fett som var scpeiellt till ridstövlar
både brunt och svart så nu har jag putsat upp mina
andra stövlar också då dom har tagit stryk av att stå i
stallet som inte är uppvärmt så nu har jag dom hemma!

Sen var jag in en sväng i Valbo det var rätt mycket folk om man säger så :P
trippel rader på parkeringen, glad den som stod i mitten måste bli
när dom kommer ut och inte kommer nån stans.
Letade efter en jacka, men utan att lyckas!!

Köpte vindrutetorkare, shit var dyrt de var 305 kr!!
Fast då håller dom ju lite längre också!

Sen åkte jag till stallet och red, Frippe gick som en dans i dag
riktigt kul!
En tjej som har häst på ridskolan hoppade upp och red lite
hon är duktig dressyrtjej, hon tyckte Frippe var mjuk och fin och
kunde mycket, dock inte lättriden utan man måste rida hela tiden.

Han var jätte rolig att rida idag, gick till och med i fin form i galoppen
och det är inte varje dag ;)
Han kanske trivs i den andra sadlen??






Insidan var huur fin som hellst, bara de gör ju saken bättre :)



Kommentarer
Postat av: Marian

Grattis på namnsdagen. Det finns julklappar att hämta. Kram från mormor Marianne

2010-12-29 @ 21:45:14
URL: http://sireene.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0