Rädsla och småttingar!

Dag för dag

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 – Min första häst

Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 -  Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 -  Min hästs vardags outfit
Dag 9 -  Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 -  En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!

Min största rädsla.

Inom ridningen är det hinder. Har aldrig varit hopp intresserad. Men kanske ska träna på
det till sommaren. Hoppade pytte hinder med Frippe i sommras :)

Annars är det nog att ramla av och hästen skulle springa ut på vägen och göra illa sig,
eller att Frippe blir skadad överhuvudtaget!!




Lagom höjd åt mig ;)


Idag åkte jag till Årsunda och körde småttingarna med pappa och en tjej som hjälper till.
Vilda va jätte duktig och drog släpa (två skaklar som sitter ihop i bak) ett helt varv!!
Och Vera var duktig som vanligt och gick med speedcar ner och vände på banan!!
Duktiga småttingar!

På eftermiddagen följde mamma med mej och Frippe till ridskolan han var duktig
och inte lite "fjollig" som i går då hoppade han och for för allt när vi red ut, bushäst!
Talade om för honom att han faktisgt inte var 3 år och behövde vara livrädd för lite
granrid som låg brevid vägen :)

Sen har jag pysslat lite med fåren och Grisen så klart. Lammen bojkottar
hö dom äter heldre ensilage, knäppisar! Hö lär ju smaka mycket bättre!
De är så mysigt att gå ut och pyssla om djuren när man har tid så man
kan pyssla lite extra + klappa och gosa med dom.

Fick en komentar av Frippes gamla ägare, de är så roligt att få kontakt med
gamla ägare :)

Imorgon är det nyårsafton, det kom jag på i dag! Jag har jobbat de senaste åren så
har inte gjort så mycket mer än att ätit god mat. Nu har jag inga som hellst planer!
Känns som det inte gör så mycket! Nytt år, nya utmaningar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0