Mina första hästar!

Dag för dag

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 – Min första häst
Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 -  Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 -  Min hästs vardags outfit
Dag 9 -  Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 -  En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!

Min första häst! Jag skulle säja att jag har två första hästar.

Gott Gry -89 e: Pay Me Quick u: Miss Twiggy

Den som betytt mycket för mig är Grynet! Ett varmblod som stod i ett stall 100m från
där jag bodde hon vart som "min" från 5:e klass och bram till 8an ca.
Vi hade många roliga år ihop och jag lärde mej mycket av Grynet!

Hon var ett stoigt sto. När hon var brunstig då kom vi ca 100 m från stallet hon vägrade
gå förbi en hage med en valack i, hon stod och visade upp sig för honom, tog alltid 15-20 min
att komma förbi den hagen!

Vi kännde varandra väldigt bra, så fort jag tog in henne från hagen kännde jag vilket humör hon var på.
Härliga galopper ute i skogen hann vi med måånga gånger!

Ett roligt minne är när jag skulle tömköra första gången, Gick längs vägen ocha llt gick fint, tills
Grynet fick för sig att hoppa över diket och vända huvudet mot mej, jag stod alltså med tömmarna på
andra sidan diket och vi kollade på varandra. Tur att hon var snäll och stod still så jag kunde klättra
över och räta till tömmarna!

Grynet fick en allvarlig skada och fick avlivas.


Min första egen ägda häst  är Moa Hits -99 e: Mosäter u: Greivina

Moa köptes som ridhäst som 3 åring ifrån Rosen i Tierp. Moa är en
kallblodig travare.
Hon är den häst som varit i stallet längst i snart 9 år i min ägo.

Första gången jag såg Moa var när vi kollade på henne ner i Tierp. Jag och mamma
gick in i stallet och en häst med de vackraste ögonen kollade ut genom boxen, jag och
mamma sa i kör: det kan aldrig vara den hästen. Men jo det var den hästen dom plockade
fram på gången åt oss. Redan då bestämde vi oss japp hon ska bli våran!
Några dagar senare kom Moa hem till vårat stall


Varit med om mycket med Moa i början red jag ganska mycket på henne, men vi kom
aldrig riktigt överens och jag tappade intresset där ett tag. Det var då min pappa
fick upp sitt hästintresse när han började köra Moa.

Moa har gått lite till och från under alla år, men är ingen häst som mår dåligt av att
inte bli riden/körd varje dag. Vi tog ett föl på Moa som idag är ett år blir två till våren.
Hon heter Moas Vilda.
För tillfället och sen ett halvår tillbaka håller pappa på att köra in Moa på nytt
och inte på "travhäst" vis utan för brukskörning.

Moa kommer alltid finna i min ägo!








Min finaste Grynet.





Jag och Grynet, tror jag gick i 7an



Jag och Grynet igen! Jag hade pippigult hår! haha












Jag och Moa nått av de första åren vi hade henne.



Moa äter gräs :)



Moa hoppar med min kompis Stina i 1an på gymnasiet (-06)



Moa och Stina samma dag!

Kommentarer
Postat av: Cajsa Sundberger

Hej Nathalie!

Ser att du äger Fripon du Val =)Blev så glad när jag hittade honom här på din blogg! (Hade tänkt maila dig men hittade ingen mailadress).



Är nästan fyra år sedan jag sålde frippe nu, men tänker fortfarande på honom ibland. Brukar ibland kolla efter tävlingsresultat osv...och då hamnade jag här på din blogg! =)



Jag köpte Frippe av en hoppryttare (Ola Torstensson), men red väl mest dressyr på honom. Frippe är så fin, en mycket speciell häst =)

Han ser så välmående ut på dina bilder, det är så roligt att se =)



Vänliga hälsningar

Cajsa Sundberger

2010-12-30 @ 12:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0