Tidsfördriv i 15 dagar!

Dag för dag

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 – Min första häst
Dag 3 - Min största rädsla
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 -  Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 -  Min hästs vardags outfit
Dag 9 -  Mitt bästa häst minne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 -  En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 15 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!


Dag 1 Presentation av mig och min häst!

Jag: Har alltid hållt på med hästar, mamma har alltid haft häst sen jag var liten.
Började på ridskola när jag var 5 eller 6 då man fick börja rida.
Sedan har det alltid varit hästar hade nog ett litet uppehåll nån gång i högstadiet.
Är inriktad på dressyr, hinder skrämmer mig lite ;) Kanske blir
tuffare på det också tillslut då min Frippe älskar att hoppa!

Hästen: Fripon Du Val -93 e: Tsar de Baussy u: Vicomtesse de Val

Frippe är alltså en fransman som impoterades som avelshingst till Sverige
men fick pungbrock(tror jag) så han kastrerades.
Namnet Fripon du Val fick jag översatt av en fransman på jobbet till "Spillevinken från dalen"
Frippe stod hos en duktig hoppryttare (Ola torstensson) och jag har hittat
resultat upp till 130. Ryktet säger 150 så har inte riktigt koll.
Såldes senare till en duktig Dressyrryttare som vidareutbildade honom
och tävlade upp till MSV dressyr.

Sedan tror jag de var två andra ägare innan mig.

Jag köpte alltså Frippe i våras. När jag köpte honom vara han ganska tjock och
lite omusklad. Så sommaren bestod av hårdträning för att få upp muskler och
kondis.
Nu har han börjat fått fina muskler och mindre mage. Och blivit pigg och glad
ibörjan var han rätt loj att rida!
Vi lärkänna varandra fortfarande och lär oss nya saker varje vecka!





Vilande Frippe



Frippe i vinterkläder




Jag och Frippe i sommras




Någon utav dom första ridturerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0