Kallt och julklappar

Nu har jag varit ledig i två dagar och hunnit med lite.
Igår red jag och Linnea ut på morgonen ca 1,5 h.
Frippe var pigg och glad och fick pulsa i lite snö :)

Efter det mötte jag upp Sara på stan vi åt massa mat
på American Take Aways buffé hittade nog en ny favorit pizza
annars är jag en sån som äter antingen en kebab pizza eller
markerita med lök på. Men nu finns det alltså tre att välja på ;)
Det var salami, lök och paprika på den, mums.

Sen skyndade jag vidare till Ryttarstugan
hittade ett fint schabrak till Frippe han måste ju
ha ett fnt schbrk även till hoppsadeln :)
Riktigt lyxigt såg det ut med en silver skylt!
Och mycket uppskuret vid manken så tillochmed
Frippes manke fick plats ;)

Sen valbo och köpa lite julklappar,  hittade en del
men långt ifrån alla. Lär ut en gång till..

Idag red jag en sväng i ridhuset på morgonen
det var snoor kallt, men köpte ett par Back on Track
iläggs sulor igår på ryttarstugan det skulle tydligen vara varmt.
Visst frös jag om tårna MEN fötterna domnade inte bort iallfall.
Frippe fick ha Back och Track ländtäcke + ett stork vinter täcke
på sig när vi red dit så han inte skulle frysa :)

Nu har jag hållt på sädat lite burit in lite ved till kakelugnen
så jag kan elda lite ikväll, den gör faktisgt skillnad nu när
det är så jäkla kallt ute! Också är det mysigt, det tycker Sigge också!!

Nu håller jag på kokar en köttgryta får se hur det slutar ;) Men gott
blir det iallall eftersom det är jag som håller på :)







Sigge myser i värmen! Katterna har inte varit ute på flera veckor, inte ens Sigge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0