Hopphästen :)

Långt mellan inläggen!
Men det är så mycket att göra nu.

Idag iallfall har jag jobbat, sen tog jag mig en sväng
på banan med Fripps la en bom på medellinjen
och träna på en åtta över den i trav och galopp.
Varanat varv höll jag kvar på volten och varannat bytte
jag varv, annars tror Frippe att han ska göra galoppombyta jämt så
man får lura han lite så att han bara gör det på "beställning" :)
Han var duktig, tog även ett skutt över ett kryss och fortsatte i galopp över bommen
funkade jätte bra.

Härom dagen hoppade Linnea på Frippe och jäklar var han hoppar :)
Synd var hade jag inte kameran med mig, men nästa gång åker den med.
Ena oxern låg på ca 1 meter och det hoppade han galant.
Hoppade även en liten vattanmatta, lite koner och traktordäck utan
att ens titta. Han var hur glad som hellst, så roligt att se :)

I morgon blir det lite fix på morgonen, lägger ut en blid sen, en liten heeemlis :)
Kul ska det iallfall bli!!

Men nu ska jag kolla om det finns nå varmvatten så jag kan duscha!!





Jag och Frippe på ridbanan förra veckan :)
Ridbilderna vart inge vidare, men snart får jag en
riktig dressyr sadel då kanske min sits blir bättre och
det blir lite fina bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0