Pärlan, Min Pärla!

Kom hem från Sara nu, för hon fyller år idag :) Grattis gummsan!

Idag har jag städat, försökt tvättat (dety sprutade skumm ur hela tvättmaskinen)
efter min kloka mamma sa till mig att jag kanske skulle göra ren silen.
Vadå för jävla sil kan man fråga sig???
Jo den var gömd bakom någon lucka som knappt gick att hitta.
Och vad hittade jag i silen? Lite ammunition och en passa skrivar och spikar...
Inte så konstigt att de inte funka som det skulle.
Men nu funkar den igen. Ska gå ner och slänga in i torktumnmlaren snart.

Sen har jag strykt mina nya gardiner och hängt upp dom, vart ganska fint
med rött i vardagsrummet, men dom var lite genomskinliga så jag funderar på
att köpa svarta och hänga bakom, kan bli snyggt! men då behöver jag fler gardinstänger också.

Idag är en sån här vill ha dag!!

Jag skulle vilja ha en 250 000 kr dressyr häst, jag saknar att rida "riktigt"
nu när min Pärla är sjuk. Träna lite galoppfattningar, skänkelvikningar, öppnor m.m
ni fattar grejen.
Men jag har inte tid, då jag tredan har två hästar att rida.
Men Värsting kan ju inget dressyr :P Men det är detso roligare med honom
eftersom han bara är 5 år så kan han lära sig och han har lärt sig lite.
Men jag vill ha till baka min gamla Pärlan, hoppas hon blir bättre
ska tillbaka till veterinären nästa vecka.
Får nästan en tår i ögat nu när jag skriver om henne, jag hoppas för hela mitt
liv att hoppet inte är ute för min tant. För hon är de bästa!
Jag minns som igår när jag var 6 år, då mamma ägde Pärlan och jag hade henne på
mina ridlektioner på lördagar, och jag var så stolt att ha "egen" häst på lektionen
och alla andra fick rida på ponnysar så jag travade mycket snabbare än alla andra :)

När jag var 6 lärde Pärlan mig rida lätt och bromsa och gå iväg!
Nu när jag var 17-20 har hon lärt mig massor. Öppnor, slutor hur det
känns när en häst är sammarbetsvillig, jag gjorde mitt första galoppombyte på henne.
Hon har lärt mig massor, då hon inte är en lätt riden häst, nog för att hon retar gallfebern på
mig ibland. tex när vi har varit på ridbanan och hon vägrar arbeta med mig på ryggen, också hoppar
mamma upp i sadeln och hon går som en klocka :)

Gud vad jag älskar denna häst!!







Haha så där kan det också se ut om man har en väldigt framtung häst som
man knappt får stopp på när man galopperar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0