Globen

Globen igår var bra. Guud vilka hästar.
Avtacket för Briar var lite halv sorgligt, men jag tycker
att dom hade kunna gjort det lite bättre. Stark belysning
och känndes lite stressat.
Under dressyren hade vi två stockholms flickor som satt och
pratade om en häst inne på banan dom sa det syns
vem som är pappa (Briar) trodde dom, vilket var fel.
Bara för att hästen har en bred bläs behöver inte Briar vara far.
Sen kom dom in på hur dyrt det var att betäcka med Briar.
Sist jag läste kostade Briar 15000 levande föl.
Vilket är skit billigt. Vår lilla Vera med pappa Scarlet Knigt kostade
50 000 vid levande föl + insiminering. Och då är Scarlet Knigt
en bra häst men inte den Bästa.
Och vi lär ju säga att Brirar lär ju vara en utav sveriges bästa dressyr hingstar.
Så det är STOR skillnad på trav och ridning i prisklass på hästarna.
Sen pratade dom även om att en häst var halt, undra just om man
kan göra galoppombyten i varannat och galopp piruetter åt båda håll
på en halt häst. Jag tvivlar.

Medans andra hästar kom in sprang med kotorna i backen och hade haser som mer
såg ut som en älg. De hästarna tyckte prat flickorna var jätte fin osv.. Jaja!!

Vart så hiiimla trött så jag måste erkänna att jag sov lite på julavslutningen.
Hemst Nattis att missa halva uppvisningen med han som har sina hästar lös.
Men går man upp kl 5 på morgonen är man rätt trött runt elva snåret.

Fanns inte så mycket att shoppa tyckte jag fick med mig 12 par strumpor
och ett schabrak hem.

Idag har jag fixat stallet och ridit på min Pärlis som var pigg och duktig.
till veckan blir det nog en flytt för Pärlis till Kungsgården.
Ska försöka få dit hö och spån i veckan. Och köpa ett ridhus kort.
sp jag måste åka till Ikea och inhandla höpåsar och matburkar.
Måste även köpa lite julklappar pluss att Micke fyller år nästa söndag.

Nu ska jag fixa internet så jag slipper sladdar i hela huset och kan flytta in
datorerna på kontoret igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0