Travhästtränare!

Igår: (Tisdag) Jobbade jag först, sen upp till stallet på en gång,
där Sandra väntade. Efter lite planering kom vi på hur häst träningen skulle
lösas för dagen. vi slängde på Värsting rockarden och körde, så nu ska jag lära mig
köra "på riktigt" har inte kört travhäst på ett bra tag. Han var så snäll så förutom snöstormen
var det mysigt att "åka" rockard med massa filtar :)
Sen red vi Pärlan och Sune vart mest skritt pga trååkigt väder.
Så nu har jag och Sandra blivit amatör travhäst tränare :) Planeringen är att vi ska
hjälpas åt att rida/köra Värsting 2-3 ggr i veckan :) Blir spännande/roligt och lärrorikt.
I vår/sommar ska vi köra igång lite "hårdare" med träning av dressyr och "psykisk"
uteritts träning fram tills våren får det bli "lära känna" lugnare ridning och körning.
Hoppas att vi går framåt och inte bakåt iallafall :)
Efter stallet hade mamma kokat korvgryta, smaskens helt perfekt för en genomfrysen Nattis :)

Sen vart det avenyn och duschen och sängen..

Idag: Jobb heladagen jag och Elin(jobbarkompis) har varit duktiga och skurat och städat mästa dels
av dagen där emellan har vi gjort 210-220 matlådor till pensionärerna dom fick köttfärslimpa nej justia
det hette ungsfärs smasatt med bostongurka haha det ska inte vara enkelt här inte.
Efter jobbet kom mamma och vi hämtade min nylagade ridstövel sen var jag in på Arken och lämna lysrör
och kollade lite.
Sen åkte jag och Gösta upp till Åshammar och nu sitter jag här, varning för stavfel då jag inte lärt mig
tangentbordet på denna dator :)
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0