Borlänge

Idag: Klev upp halv åtta och gjorde frulle, mami fick koka mannagryns gröten,
jag får inte göra det eftersom mamma säger att jag bränner sönder kastrullerna ^^
haha, sen åt hela familjen frulle tillsammans, det var nog år och dar sedan.
Sen åkte vi till Borlänge och Aubiås där inhandlades
*Ny pyamas till Värsting (beige/brun flecce täcke)
*MountainHorse flecce tröjja till mig
*Ridbyxor till mig, dock ej gråa de vart beiga
*Nytt ridspö
*Svart schabrak

hittade massor med fiint men min ekonomi har gått till akvariumet nu.
Ett par Eskadorn skydd med fårskinn på insidan, sånna ska Pärlis få nån gång.
Sen åkte vi till Jula, de tyckte jag och mami var super tråk så vi drack kaffe på Donken istället.

Väl hemma på med ridkläderna och upp till stallet, fixade klart med Sandra.
Sen så red vi en sväng, Jag red Värsting istället för Pärlis.
Han var duktig gjorde en tvärsväng när det körde förbi en skotare på vägen,
men annars skötta han sig fiint. Försökte vända några gånger, men de fick han inte göra för mig :)

Sen red jag Pärlis, eller skulle ha ridit Pärlis, hon hadde stått nån dag och var ensam ute,
vilket blev en nervhäst som gick på glödande kol, och jag hade inte lust med en terapiridning
så jag longerade istället.

Nu har jag nyss varit ute på en promenad med Gösten! Nu blir det Tvn!
ny tv har vi också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0