veterinären

Idag så klv jag upp kl 8 och ringde till veterinärena
och bokade tid. Sen var jag ut i vedhögen och kapade och
fixade. Också matade jag kossorna, förresten så har jag lärt mig att göra
det helt själv med traktorn :) så nu är kossorna mina nya kompisar :)
Också har jag byggt om ett par utav Mickes jobbar byxor så dom passar mig.
de var lite stora här och var, men nu perfa :) så nu ser jag ut som en
riktig bonde när jag är ute och jobbar, bara dlanell skjortan som saknas haha

Sen åkte jag och Gösta in till Valbo tog lite kortare tid än jag tänkt att åka
så jag gick på Brynäs Zoo ett tag, och hittade mitt JOKKE koppel som jag länge
letat :)
Sen till veterinärena där Gösta fick "sova" i 2 timmar medans dom fixade hans klor.
Så nu går han med tratt och 2 bandage på baktassarna. Också äter han smärtstillande
och antibiotika. Stackarn nu när han vill vara ute och springa fort.
Förresten, de där jäkla veterinärerna ska då ta betalt för allt. det kostade nästan 200kr för att
dom la på han bandage + materialkostnad och de hade jag kunnat gjort lika bra själv.
Aja hunden blir nog frisk och jag vart 2500 kr fattigare.
Också krånglade tjejen på apoteket för att hon tyckte att veterinären hade skrivit ut för
högdos medicin men nej då så var det inte.

Sen åkte vi till Micke och nu har jag kapat ved, sen åkte jag och åkte lite traktor med
Micke han håller på slår första ensilage skörden, så vi får väl se när han dyker upp
i natt, för nu ska iallafall jag sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0