Passage

Helgen: Har spenderats i Åshammar, svin kallt har det varit
hela helgen så man har hållt sig inne.
Myst och kollat på film.
Jag och Micke kollade på Solstorm, tror jag den hette,
helt mysko film inte särskillt bra.
Också kollade vi på Wallander men den har man ju sett, men bra ändå.

Igår: Åkte jag hem sen var jag till stallet och skrittade en sväng med
Sandra i kylan, letade på en gammal skoteroverall och skoter stövlar,
då var det varmt och skönt att sitta på hästryggen,
men inge lugn och ro för det, min häst var helt galen,
hon gick på tygeln i passage hela svängen. Gick inte att ta henne nå
alls i munnen. Känndes precis som att sitta på en tickande bomb
när vi redförbi grannens hästar i hagen gick hon skänkelvikning i spansk skritt.
FÖR DOM BRUKAR VÄL INTE STÅ DÄR???? (jo dom hästarna står där värje dag vi rider förbi)
Så nu har hon havre förbud fram till sommaren.
Hon var till och med ohyffsad i stallet och vägrade stå still och de brukar hon alltid göra.
Jag tror att Pärlis tror att hon fyllde 2 och inte 22 år, hon har missuppfattat det hela!

Idag: har jag bara jobbat och tänkte inte göra så mycket mera. Ska läsa nya veco revyn nu,
sen ska jag kolla på The Hills och kanske laga mat om ingen annan hinner före :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0