Förvirrad Tax

Igår var jag till stallet på förmiddagen, bonden kom med hö till oss.
Så nu är hästarna hö ute i hagen, med roliga reaktioner.
Majsan och Moa vart överlyckliga och Majsan kom på att det är perfect att
ligga mitt i balen och sova, varmt och skönt.
Moa kom på att hon får äta hur mycket hon vill och att det är godast hö som
ligger längst unders.
Värsting kom på att när Majsan ligger och sover i höt så kan han gå och äta hö
ur samma bal som Majsan utan att hon jagar honom :)

Pärlan och Sune vart livrädda för sin bal efter 10 minuters blåsandes och skuttandes
vågade sig Pärlan fram till balen och kom på att det var ju bara maat :)

Sen red jag en sväng på Pärlis pigg och glad, lagomt pigg var hon
inte över pigg som hon varit senaste gångerna :)

Sen hem och duscha äta och åka till Åshammar :)
Jag och Micke skulle kolla på nån bra film, men han hann somna innan
vi hade hittat nån film :P

Idag har jag kommit hem, sen var jag och Gösta ut på en promenad i stormen,
när vi vände och skulle gå hemmåt kom en liten förvirrad tax springande emot oss.
Jaha tänkte jag det är väl bara Viktor (hunden vid stallet) men de var det inte,
de var en jakt tax med pejl som hade tappat sitt spår (om han någonsin följt ett spår)
han såg lite gamal och hängig ut för att spåra :) Letade efter telefon nummer på Taxens pejl
men hittade inget.. så jag stod och klappa honom lite och tillslut kom det två jakt gubbar och
hämtade honom, sicken tur!!
Sen var jag och mamma till stallet och fixade och tog in pållarna.
Min Pärlis har fått nya skor nu, så nu har hon äntligen 4 broddar i bak också,
fast nu ser det ju ut som vintern ska ta slut???

Har suttit och kollat på lite hundar, vill ha en liten Whippet, men nej nej de har jag inte
tid med, men nån gång ska jag ha en sånn liten härlig en. En randig liten tik :)
Också vill jag ha en katt en Ragdoll eller Brima men nej nej säger päronen,
så jag för nöja mig med tre bondkatter till nån utav dom har sprungit vidare, om jag
inte hinner flytta innan dess :)

också vill jag ha ett STOOOORT svart möbelakvarium och ja det ska jag köpa när jag har
pengar :)

Nä nu ska jag avrunda det här låååånga inlägget :) tack och hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0