Tokig och snäll häst

Nu var de ett tag sedan.
Igår åkte jag till stallet runt ett fixade
och sedan red vi ut en sväng. Pärlan
skötte sig fint i början var lite spänd och trippig.
Men när vi var på väg hemmåt och skulle förbi ridskolan
vart hon upprörd och började skrika, sen skulle vi gå förbi en hage med
hästar och då vart hon ännu mera upprörd. Fortsatte och gnägga ända
in i stallet. hon slutade när jag hade fått av allt och ställde in henne i boxen.
Mysig ridtur runt kyrkan/herrgården i Kungsgården.

Idag har jag jobbat och varit i stallet. Pärlan hade varit helt tokig idag
när den andra hästen var ut och red på morgonen hon hade sprungit runt i hela
boxen och slagit upp ett jack i pannan som blödde mycket och varit dyngsur i svett.
Att hon inte kan vara ensam gammel tanten!
Hoppas hon blir bättre eller att det kommer dit en till häst så hon kanske slipper vara
ensam.
Hade jag haft pengar hade jag köpt en till ridhäst men har tyvär inte 30 tusen ligger och
skräpar.
Har nyss haft besök av Mickes bror han hade med deras nya valp, man blir ju inte lite valpsjuk
när man träffar valpar.. Men än blir det ingen till hund.

Imon blir det rida på morgonen och sen ett veterinär besök med Appe kaninen.
Han har fått en knöl på kinden, får se vad dom säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0