Mycket man vill ha, mycket man har!

Ja, idag har jag och Anna (mickes bror dannes anna) gått och fixat till kossornas
sommarbeteshage. Dunkat stolpar med slägga så jag fick mjölksyra ^^
Jaja nu är hagen fit for fight till betessläpp.
Sen har jag inte gjort så mycket nyss ätit grillat och tårta :)
Mickes pappa fyller år så då blidde de tårta :)

Igår red jag en sväng på min Pärlis hon var inte konstig då haha
men väldigt lycklig och glad :)
Mamma hade ridit idag och tyckt att hon känndes ok, stel i vänster sidan.
Men snart är det dax att börja åka till ridbanan så man kan böjja igenom hästarna
riktigt. :) Ska bli kul då vi kommer bra överäns nu jag och min häst :)
Satt och kollade på tömmkörnings tömmar härom dagen, men fan va dyrt det
var 2400 kr!! Det får bli till nästa lön tror jag.
Men jag skulle ha bytt min sadel också.
Köpte ju en nästan lika sadel som jag hade sedan tidigare, bara att den nya sadeln
inte går att rida i, tycker jag. För hårt säte och för mycket stöd för skänklarna.
Funderar på att kanske köpa en allrund sadel denna gång.
jaja jag skulle vilja ha en lok sele också, det är mycket man vill ha.
Men ja, man kan ju se på det tvärt om också, jag har 4 friska hästar och 4 fungerande
sadlar och 6 fungerande träns, så jag övelever ju.
Men ett par nya ridstövlar hade inte suttit fel ;) haha födelsedags present kanske!

Men nu så.. Ska nog ta med mig Sazza en sväng genom skogen :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej nya saker till pållarna är aldrig fel ^^ Jag har sadel, träns och allt man kan tänka sig, men hästen saknas tyvärr :P (än så länge!)

2009-04-29 @ 15:35:25
URL: http://emmavarga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0